...Den Nakna Sanningen


torsdag 17 december 2009

Kärlekshistoria # 1


Alla människor bär på en historia, ofta fler små historier-ihopbuntade till en. En historia som har format och gjort dem till den människa de idag är.

Bland dessa små historier finns det säkert en och annan kärlekshistoria. Förälskelser i olika fomer, relationer av alla de slag, lyckliga kärleksminnen och brustna hjärtan. Jag tänkte faktiskt låta er bekanta er med mina små "lovestories"


Nr #1


Får nästan blunda ett tag, samla tankarna och koncentrera mig. Måste gå lååångt tillbaka i tiden. Ler lite då sinnena börjar förnimma-lukter, ljud och känslor.

Ung (liten för att vara precis) var jag här. Fortfarande på den tiden då kärlek var en lek och inte speciellt seriöst (Även om man var bestämd på att det var det då). Det är på den tiden då man förknippade förhållanden med en liten lapp. En lapp med tre tomma rutor. En ruta för Nej, en ruta för Ja och en ruta för kanske. Lappen kom även med en fråga- Har jag chans på dig. Ja, ni förstår vart jag vill komma. Det var helt enkelt mycket länge sedan. Men ändock, jag minns det som det var igår (det kittlar faktiskt lite i hjärtat).

Hör låten " En heeelt ny värld" ( Ni vet- alladin) Den hörs tydligt i mina öron igen. Jag ser även björkarna vi ( well, detta är även på den tiden då man kunde dela kärleken, och det gjorde ingenting alls om jag och min kusin var kära i samma grannpojke) ristade in namnet på pojken i fråga. Kommer inte ihåg om den här pojken någonsin fick en lapp av mig, men minns att jag tyckte det var en härligt känsla, svag såklart, men härlig. Så här ville jag känna fler gånger. Och nog har jag fått det. Denna gången var det en svag, lycklig kittlande känsla, jag har nog efter det fått erfara att så inte alltid är fallet med kärlek. Detta var i alla fall min första lilla kärlekshistoria-inte mycket-men för mig räknas det definitivt. Åtminstonde som en försmak.

5 kommentarer:

  1. Hahahahaha! "vi vill pippa med Petter" löd våran romantiska lapp i form av en björk. hahahahahaha LJUVA tider

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...skrev vi verkligen så :D :D HAHAHA!!!!!

    SvaraRadera
  3. HAHAHA men JAAAAAAAAAAAA! Kommer du inte ihåg?! Hanna kommer garanterat ihåg! Sen kom ju han, iklädd kamoflauge kläder när vi kissade i skogen. hahaha

    SvaraRadera
  4. hahahaha jaaaaaaaaaaa nu kommer jag ihåg :D HAHAHA!!!!!!!! fifaaaaan vilka tider :D

    SvaraRadera
  5. HAHAA jaa de stod så:) haha! sjukt roligt:) jag ska berätta för han något kväll på posten:) hahahaha neej det vågar jag inte.. haha

    SvaraRadera