...Den Nakna Sanningen


onsdag 16 december 2009

I have a dream...


ALLADIN- en fattig tiggarpojke faller som en fura, för en otroligt vacker flicka. Hon är inte som någon annan flicka, nej nej. En prinsessa är vad hon är. Omöjliga odds för vår stackars tiggarpojke? Självklart inte!

Hon får bo bland råttorna på vinden, bära trasiga kläder och tjäna sig egen fruktansvärt elaka styvmor. Hennes hjärta värker och dunkar. Slår för en man som kan tyckas vara alldeles för fin för en flicka som hon. Är han? Självklart inte! ASKUNGEN-har rätt skostorlek.

Han tror inte på kärlek. Vår fula, hemska och stora vän är en riktig ensamvarg. Lever i mörkret med sig själv och sina tjänare. Men vem är han att neka kärlek? Nej, det kan inte ens han. Den vackraste flicka som finns, förvandlat ODJURET- tillbaka till prins.

Jag springer, springer och springer. Precis som flickan i den där sången ni vet? Flickan och kråkan, heter den va? Vägrar! JA VÄGRAR att sluta tro. Tänker inte bara nöja mig. Det finns något som är sant. Något som är större. Något som är fantastiskt vackert!!!! Jag tänker därför citera Björn Ulveus och Benny Andersson:

"I have a dream, a fantasy.
To help me cope, with enything.
If you see the wonder, of a fary tale.
You can take the future, even if you fail
I belive in angels, something good in everything i see
I belive in angels, when I know the time is right for me"

I HAVE A DREAM!

1 kommentar:

  1. Klockrent!!! Jag vägrar också nöja mig!! DET FINNS! älskade kusin

    SvaraRadera